Friday, February 10, 2012

Bukan Aku JIWANG Cuma BerJIWA...

Assalamu'alaikum dan selamat sejahtera kepada semua yang membaca..

Sudah lama tidak ku mencoretkan cerita hidupku di sini.. Al-maklumlah sekarang sedikit kesibukan dengan tanggungjawab sebagai seorang pendidik.. Waktu mengajar harianku kini bermula jam 7.40 pagi dan berakhir sekitar jam 10.30 malam saban hari.. Hatta, mereka yang berhajat untuk mendapatkan khidmat berbekam terpaksa ku hadkan hanya pada cuti di hujung minggu..

Boleh rujuk entri yang INI ...

Cuma dalam kesibukan, kadang-kadang tetap juga curi sedikit masa untuk kemaskini ketiga-tiga blogku walau sudah tidak seaktif dulu..

Perkongsian entriku kali ini, ada beberapa kenalan maya melabelkan aku ni seorang yang JIWANG dek penulisan-penulisanku di blog Kata Jiwa ... :)

Jawabku, "Bukan aku JIWANG cuma berJIWA.. Lagipun wujud perbezaan yang ketara dari segi ejaan dan makna bagi kedua-dua perkataan ini.. Dan hanya mereka yang seangkatan denganku akan memahaminya..."

Untuk membuktikannya, mereka yang belum pernah membaca penulisan-penulisanku itu, boleh ke blogku yang INI ... Dan boleh nilai sendiri samada aku ni JIWANG atau JIWA.. Hehe

Cumanya, bila diajukan persoalan sebegini, "Walau ramai wanita tak suka dengan lelaki yang suka bermadah puitis tapi saya jatuh hati dengan awak dek penulisan jiwa-jiwa awak tu...".


Aku hanya terdiam tanpa bicara sambil merenung papan kekunci komputer riba dalam keadaan ku tidak tahu apa yang ingin ditaip sebagai jawapannya.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...