Sunday, April 15, 2012

Petronas EduQuest Camp 2012

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada semua yang membaca..

Berminggu sudah blog ini sunyi tanpa sebarang entri.. Malam ini terasa ingin berkongsi sedikit cerita dengan pembaca sekalian..

Petang tadi menghadiri sesi taklimat Petronas EduQuest Camp 2012 di UTP.. Dari lebih 8000 pelajar lepasan SPM 2011 yang memohon, adik lelakiku salah seorang daripada lebih 1000 yang dipilih untuk menghadiri temuduga biasiswa tajaan Petronas..


 Terasa kerdilnya diriku & keluarga bilamana peserta-peserta yang lain dihantar oleh keluarga masing-masing dengan kereta-kereta yang besar lagi mewah sedang kami hanya dengan kereta biasa..

Namun hati kecil ini terkenang kembali kata-kata ibuku kepada diri ini satu ketika dahulu, "Angah.. Emak & ayah tak dak harta apa-apa nak ditinggalkan untuk anak-anak.. Cuma doakan emak & ayah sihat, mampu cari duit untuk sara anak-anak belajar...".

Kepada adikku, "Jangan jadikan KEPAYAHAN HIDUP faktor penghalang untuk mengejar cita-citamu di medan ILMU.. Banggakan emak & ayah.. Ku tahu dirimu mampu menjadi yang TERBAIK di kalangan yang terbaik...".

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...