Tuesday, October 30, 2012

Ikan Kering Pun Terasa Sedap..

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada yang membaca..

Sehari dua ni to'wan rasa bagai dok kat Afrika.. Buka kipas laju-laju pun masih terasa panas.. Mungkin sebab hari raya yang baru berlalu dilanda deman kot.. Tambah-tambah pula makan ubat 'panas' lagi 'layan kepala'  iaitu ketupat campur daging; makin bertambah-tambah panasnya.. Hehe

Teringat to'wan masa dok asrama pelajar dulu-dulu..

Berlalu raya korban hampir saban hari petugas dewan makan akan sediakan menu berasaskan daging.. Nak buat macam mana, peti sejuk dipenuhi dengan daging korban saja.. Hari ini daging masak sup, esok daging masak gulai.. Lusa daging masak merah, tulat daging masak kicap.. Dan begitulah seterusnya sampai stok daging yang menimbun dalam peti sejuk habis..

Tapi mana nak tahan kalau dah hari-hari makan daging bukan..? Berlalu seminggu, tengok daging pun dah mula rasa nak termuntah..

Dan di masa inilah..

Ikan kering pun mula rasa sedap teramat dek penangan jemu makan daging...



Sekadar mengingat memori lama di petang Selasa.. Moga bertemu lagi di esok lusa..
 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...