Monday, December 9, 2013

Tempat Baru, Tugas Baru..

Assalamu'alaikum dan selamat sejahtera..

Lama sudah to'wan tak nukilkan entri.. Blog ni pun dah macam hidup segan, mati tak mau.. Tapi nak delete blog ni rasa sayang pula.. Bak kata pepatah, "Kalau sayang kena juga ditinggal-tinggalkan..." Hikhik

Buat pengetahuan pembaca semua..

To'wan sebenarnya dah tukar kerja baru.. Kalau dulu kerjanya mendidik anak-anak pelajar selaku seorang guru, kini kerja baru to'wan memerlukan to'wan untuk MEMANUSIAKAN manusia..

Atau dalam erti kata yang lebih mudah, mendidik peribadi & perilaku seseorang tu biar selari dengan hakikat penciptaan manusia sebagaimana yang Allah sebut dalam Al-Quran; untuk mengabdikan diri kepada-Nya...

Skop bidang tugas tetap nampak sama macam seorang guru, cuma dibezakan pada tahap umur individu yang disampaikan dakwah itu... To'wan pun bukanlah baik sangat, cuma sekurang-kurang bila to'wan sampaikan sesuatu kat orang lain, secara tidak langsung to'wan ingtakan diri sendiri juga...

Apa-apa pun, inilah tempat kerja baru to'wan...


Jadi kepada sesiapa yang nak mai zirah, kedatangan anda to'wan dialu-alukan..

Cukuplah dulu kot takat ni coretan to'wan, nanti-nanti kalau lapang to'wan menulis lagi..


***

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...