Sunday, December 29, 2013

Rasa Rindu Melanda...

Assalamu'alaikum & selamat sejahtera..

Pejam celik pejam celik tahun 2013 sudah menghampiri penghujungnya.. Mai hujung-hujung ni masing-masing pakat sibuk; terutama untuk sesi persekolahan 2014 yang bakal kunjung tiba..

Para ibu-bapa sibuk dengan menyediakan keperluan persekolahan serta pendaftaran anak-anak.. Para cikgu pula sibuk dengan persiapan menyambut pelajar lama 7 baru.. Yang anak-anak bergelar murid @ pelajar, sibuk dok mengeluh cuti dah nak habis... Hehe

Selalunya...
Bila mai hujung-hujung tahun ni, to'wan pun antara salah seorang yang turut sibuk berulang-alik ke sekolah setiap hari.. Mesyuarat perlu diadakan, gerak kerja perlu dilaksanakan.. Sudah tanggungjawab seorang yang bergelar guru...

Tapi tu dulu la.. Tahun ni dah tak dapat dah nak rasa suasana tu.. Sebab la ni dah tukaq profesen lain.. Dah jadi penjawat awam... Huhu

Tapi serius to'wan cakap...

Dulu walau beban kerjanya lebih, tapi suasana bekerja tu mengembirakan hati.. Sekarang ni, walau beban kerjanya kurang, tapi suasana berkerja tu tak berapa nak ceria sedikit.. Ceria dalam erti kata, dok 'melanggut' dalam pejabat tak tau nak buat apa.. Hehe

Tapi apa-apa pun, 'lain padang, lain belalang' .. jadi kena-kenalah belajar biasakan diri...

Hari ni to'wan rasa rindu sangat kat tempat to'wan mengajar dulu.. Rindu dengan gurauan & kemesraan para guru.. Paling rindu dengan telatah anak-anak pelajar; ada-ada saja soalan yang nak ditanya yang kadang-kadang soalan tu tak logik pun pada akal..

Dan buat pengetahuan semua, untuk keputusan PMR 2013 baru ni, sekolah ni berada pada kedudukan ke-7 keseluruhan untuk negeri Perlis.. Dan ia adalah sebuah sekolah agama agama, bukannya sekolah kerajaan....

Kalau nak tau tempat to'wan mengajar dulu, klik SINI

Rasa cukup sekadar ni coretan to'wan, kalau lapang-lapang to'wan menulis lagi...

***

1 comment:

Lyeen De Syifa said...

alhamdullilah tahniah..:')
mesti to'wan rindu sgt2 dkgn suasana semua tu..:D

visit me at http://ciklyeen.blogspot.com/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...