Tuesday, July 31, 2012

Kisah Aku & Polis Di Petang Ramadhan...

Al-kisahnya...

Selalu aku dok ambil jalan 'shortcut' bila pulang ke rumah.. Tiba-tiba saja petang kelmarin saja terasa nak gunakan 'longcut' punya jalan.. Dan akhirnya...

Bila masuk saja simpang tiga jalan besar nak menuju pulang ke rumah, abang-abang polis dah siap buat sekatan jalanraya... Maka aku dengan beraninya terus 'drive-tru'.. Maklumlah, cukai jalan ada, lesen pun ada, buat apa nak takut, kan kan..??

Gambar Hiasan

Sampai saja kat salah seorang abang polis tu, terus aku turunkan cermin tingkap kereta.. Dan tanpa muka bersalah, terus aku buka tali pinggang keledar walau tanpa disuruh hingga membuatkan abang polis tu tiba-tiba mengerutkan dahinya...

Dia kata kat aku, "Ish.. Ish.. Ish... Hairan saya tengok encik ni.. Selalu orang kalau jumpa polis, cepat-cepat tarik tali pinggang keledar.. Tapi encik ni, jumpa polis siap buka tali pinggang lagi walau tak disuruh....".

Maka aku jawab ringkas, "Nak mudah turun satgi, kereta kalau polis arah...".

Pendek cerita, aku dilepaskan tanpa sebarang saman... Fuuh selamat duit nak raya.. Kikiki

Sebenarnya, "Aku pun tak tahu pasai apa yang petang kelmarin aku tiba-tiba boleh buka tali pinggang keledar kat depan abang polis tu...".

1 comment:

Tentang Kita said...

mesti abg polis tu pk awak nk cri gaduh ngan dia jer..hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...