Monday, July 19, 2010

Detik Kematianku...


Ku dengar tangis dan keluh kesah
Ku dengar langkah kaki mendekat
Akhirnya aku sedar yang diri ini akan pergi

Angin dingin mulai berhembus di dalam tubuhku
Dari kepala merayap hingga ke hujung kaki
Kemudian nafas terakhir keluar dari hidungku

Sudah saatnya berpisah
Aku mesti pergi
Pergi meningggalkan semua yang ada disisiku

Benarlah apa yang Tuhanku katakan
Setiap yang bernyawa pasti akan merasai kematian
Ketika roh meninggalkan jasad
Ia akan pergi menemui kehidupan abadi
Dan membayar perbuatannya


Disini...Aku terbaring beralaskan tanah
Dibungkus kain putih bersama catatan amalanku
Mereka di atas menangisi pemergianku
Tetapi tidak tahu bahawa aku di bawah lebih menangis
Menangis kerana pertanggungjawabanku
Kerana aku pergi mengadap Tuhanku

Wahai saudaraku...
Dengarlah apa yang aku katakan
Hari esok mungkin giliran kamu yang terbaring
Ketika kau menangis memilh syurga atau neraka

Ikutilah Allah dan juga RasulNYa
Patuhlah pada ajaranNya juga turutilah sunnah RasulNya
Ikutilah sekarang,jangan lagi ditunda-tunda
Segeralah dikau bertaubat dan berdoa
Selagi pintu itu belum ditutup
Selagi belum datang ketika kau mendengar firman Tuhan



***

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
PaidVerts