Friday, July 15, 2011

Blogger Itu Ustazku...

Seminggu lepas, aku dijemput untuk menghadiri majlis bacaan Yasin dan doa selamat bagi sebuah rumah anak yatim...

Sedang menjamu selera ketika menoleh ke kiri aku terpandangkan kelibat seseorang.. Ya kelibat yang amat aku kenali sekali... Dia.. Ustaz yang pernah mengajarku ketika di tingkatan 6... Aku tersenyum kepadanya dan dia membalas senyumanku kembali..

Usai makan, aku mengambil sedikit masa untuk berbual-bual dengannya.. Maklumlah sudah lama tidak bertemu muka.. Aku tamat tingkatan 6, dia pun turut berpindah sekolah..

Rupa-rupanya tuan rumah anak yatim itu adalah bapa saudaranya.. Banyak benda yang kami perbualkan, tidak terkecuali berkenaan dengan pengajianku...

"Macam mana dengan pengajian enta (kamu) kat Yaman tu..??" soalnya.

"Entahlah ustaz.. Jika keadaan kat Yaman masih tak stabil juga hingga hujung tahun ni, ingat nak sambung kat Malaysia saja.. Ana (saya) nak buat PJJ kat UKM dan dalam masa yang sama bekerja.." jawabku.

"Alhamdulillah baguslah macam tu... Enta pun tahun depan umur dah melewati separuh 20an, banyak benda yang perlu difikirkan.. Ustaz sokong sangat perancangan enta tu..." balasnya kembali.

"Terima kasih ustaz.." tuturku ringkas.

Sebenarnya ketika berada di Yaman, aku hanya mengikuti perkembangan semasanya melalui penulisan-penulisan di blognya. Kini peluang bersua aku manfaatkan sebaik mungkin. Banyak nasihat-nasihat berharga yang diberikannya tempoh hari. Dan insyaAllah akan aku gunakan sebaik mungkin.....

Untuk ke blog ustazku yang bergelar blogger ini, klik : SINI

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...