Saturday, July 9, 2011

Maaf Aku Tak Bersetuju Dengan Penentang BERSIH...

Hari ni Sabtu, 9 Julai 2011...

Ada apa..??

Sudah tentulah perhimpunan BERSIH 2.0...

Apakah sejarah 16 Mei 1969 bakal berulang..??

Pandanganku tidak... Melainkan jika ianya menjadi isu BANGSA bukannya isu RAKYAT...

Adakah aku menyokong perhimupunan BERSIH 2.0..??

Ya, aku menyokongnya walau ramai blogger yang menentangnya...

Alasannya..??

Kedebiliti SPR memang boleh dipersoalkan sebenarnya.. Satu contoh yang aku sendiri nampak ialah bilamana dalam satu pengiraan pilihanraya, sebuah parti politik yang menang dengan majoriti agak besar pada mulanya kemudian tewas kepada parti lawan dengan majoroti sekali ganda apabila lampu tiba-tiba padam dan undi dikira semula...

Yang ni terpulanglah samada pakat nak percaya @ pakat fikir aku ada-adakan cerita... Nak lagi banyak bukti pun boleh saja aku nak cerita, lepas tu masuk dalam la aku....

Pesanan aku..??

Aku sokong perhimpunan BERSIH 2.0 tapi aku tak sokong orang ramai turun ke perhimpunan itu membabi-buta melainkan anda benar-benar faham apa yang anda lakukan...

Maksud firman Allah dalam surah al-isra' ayat 36 :

"Dan janganlah kamu mengikuti apa yang kamu tidak mempunyai pengetahuan tentangnya. Sesungguhnya pendengaran, penglihatan dan hati, semuanya itu akan diminta pertanggungjawabnya (di akhirat)".

Wallahu'alam.

2 comments:

faris adli said...

kalau betul la SPR tidak telus, kenapa tak bawa berbincang je? buat perhimpunan tu boleh selesai masalah?

kalau betul pilihan raya tak betul, kenapa PR duk sibuk2 nak bertanding? boikot la pilihan raya..dah confirm kalah kan?

bila tiap kali PR menang pilihan raya kenapa tak timbul pilihan raya tak adil?

Islam tak ajar niat menghalalkan cara..kalau betul nak baiki pilihan raya, buatlah cara betul..kata nak hantar memorandum kat Agong? Mana memorandum tu?

arnabs said...

SPR tdiak telus?
sbnrnya rmai yg xtaw sbnrnya cra SPR jlnkn tugas..diowg lakukan tgus dgn mggunakan 2pihak parti berada disitu ketika mgundi & bilangan undi dikira,,skrg SPR nk guna sistem biometrik yg mnunjukkan lg sng nk tahu spa2 yg menipu...tp npe pihak pmbangkang xnk plak...sbb diowg la yg mggunakan pgundi antu,,,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...