Sunday, August 14, 2011

Cara Mudah Buat Pahala Ramadhan...

Assalamu'alaikum dan salam ramadhan almubarak...

Hari tu sebelum masuk Ramadhan, aku ada cakap nak fokuskan kepada penulisan yang berkaitan dengan bulan Ramadhan.. Dan aku kotakannya; dengan hampir keseluruhan entri-entri sepanjang Ramadhan ini berkaitan dengannya... Penulisan yang dipelbagaikan, tetapi tetap tidak lari daripada fokusku itu...

Tak percaya ka..??

Boleh check (semak) kembali entri-entriku terbaruku di blog ni... Juga di blogku yang INI ...

Tujuannya..??

Bulan Ramadhan, bulan ibadat... Jadi aku nak manfaatkan dengan sebaik mungkin...

Tulis blog pun dapat pahala eh..??

Mestilah... Setiap amalan dengan niat... Asal tak lari dan langgar batas-batas syariat... Dan InsyaAllah aku rasa, ni cara mudah buat pahala Ramadhan..

Pendapat korang..??

Bacalah entri-entriku dan korang nilailah sendiri... :)

Catatan Penulis :

Bulan Ramadhan Allah akan bagi pahala wajib bagi setiap amalan sunat. Tapi perlu diingat, Allah itu Maha Adil. Kalau dah amalan sunat Allah bagi pahala wajib, takkan dosa kecil Allah tak balas seumpama dosa besar kot..??

Jadi, renung-renungkanlah bersama...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...