Tuesday, August 23, 2011

Kenduri Pukul 7.30 Pagi Di Bulan Puasa...??

Assalamu'alaikum dan salam RAMADHAN AL-MUBARAK ...

Hari ini dah masuk 23 hari umat Islam berpuasa; tak habaq pun memang semua pakat tahu dah... Ia kan benda pelik...?? Boleh baca kat SINI sebab apa pelik...

Tadi masa dalam perjalanan ke tempat kerja, lalu kat depan sebuah rumah... Dan rumah tu penuh dengan orang.. Nak kata kenduri, mestilah bukan.. La ni kan bulan puasa, tambahan pula pukul 7.30 pagi... Kalau pukul 7.30 malam tu munasabahlah majlis berbuka puasa...

Erm, rupa-rupanya ada orang meninggal dunia...

Terkedu aku sekejap... Dalam tempoh beberapa hari saja, dah ramai orang yang meninggal... Tak kira muda, tak kira tua.. Dan dengan sebab yang pelbagai; sampai ajal juga saja-saja pi cari ajal (khusus untuk mereka yang buat benda tak berfaedah dan bahaya di bulan puasa)...

Soalku untuk diri dan pembaca sekalian,

"Jika saat ni ALLAh jemput kita, mati yang bagaimanakah yang kita inginkan..?? Mati kerana melakukan IBADAT atau MAKSIAT kepadaNYA..??"

Renung-renungkanlah bagi HATI yang mahu berfikir...

2 comments:

AsyieqiN Rkey said...

klu dah sampai masa..tak kira tua muda kan....

alinac lover said...

sdara yong pon ada meninggal awal ramadhan aritu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...