Tuesday, September 6, 2011

Masih Dalam Mood Raya...

Assalamu'alaikum dan selamat sejahtera kepada yang membaca...

Ni baru balik dari majlis hari raya; jemputan dari surau tempat aku mengimamkan solat tarawikh sepanjang Ramadhan yang lalu.. Dan juadah yang disediakan..??

Macam-macam juadah yang disediakan di atas meja-meja yang diatur memanjang tapi aku hanya memilih untuk menikmati pasembor (kegemaran aku ni) dan aiskrim...  Masih mampu mengawal nafsu makan... Biar kurus tak pa, asal tubuh sihat walafiat tanpa penyakit... Alhamdulillah, berkat Ramadhan yang telah berlalu.. ;)

Patutnya petang tadi ada lagi jemputan majlis hari raya, tak tahu macam mana balik dari sekolah tengahari tadi, letak kepala atas bantal terus tertidur.. Zohor pun terlewat tadi.. Dan dengar cerita tempat yang buat jamuan tu kenduri seekor lembu yang dijadikan sate, tapi dah tiada rezeki aku la tu... Huhu

Kebetulan pagi tadi pun sekolah buat majlis hari raya... Majlis yang simple, tapi penuh bermakna... Dan ini antara gambar yang sempat aku snap, maklumlah pagi tadi buat kerja 'belakang takbir' tak sempat nak snap banyak-banyak...


Apa-apa pun, alang-alang Syawal yang masih berbaki ni, esok nak sambung puasa enam.. Besar ganjarannya tu pembaca sekalian..

Sesuai dengan sabda junjungan S.A.W :

"Sesiapa yang berpuasa bulan Ramadhan lalu diikuti dengan enam hari di bulan Syawal, maka dia seolah-olah telah berpuasa setahun," (HR Muslim dari Abu Ayyub Al-Ansari).

Cukup dulu sekadar ni, nak tulis entri PANAS pula lepas ni... Nak tahu berkenaan apa, kena pakat tunggu la... :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...