Saturday, September 17, 2011

Apa Yang Kita Dapat Bila Promote Blog Blogger Lain..??

Assalamu'alaikum dan selamat sejahtera kepada semua yang membaca...

Topik pagi ni : Apa yang kita dapat bila promote blog blogger lain..??

Ini soalan umum yang akan ditanyakan bila ada mana-mana blogger yang buat entri untuk promote blog lain.. Tidak kisahlah promote dalam bentuk segmen @ dia sendiri memang nak buat entri tu..

Bagi blogger pula, hanya mereka yang tahu apa yang mereka dapat bila dok buat macam ni... Aku alu-alukan jika ada yang ingin berkongsi...

Dan aku pula, tujuan asal aku bila buat entri-entri macam ni sekadar satu PENGHARGAAN KECIL untuk mereka yang sokong aku dan blog selama ni.. Tapi bila baru-baru blogger INI tinggalkan komen kat 1 entri yang mana aku promote blog dia... Baru aku perasan benda ni; kecil kerjanya tapi besar manfaatnya...

Cuba tengok printscreen ni...


Sila KLIK pada gambar untuk tumbesaran

Rupa-rupanya dengan promote blog lain, secara tidak langsung kita telah promote blog kita sendiri.. Blog kita akan jadi mesra dengan enjin carian.. Dan sudah tentu trafik ke blog pun turut meningkat...

Tu saja aku nak kongsi pagi ni.. Moga pagi anda di hari Sabtu ini di dalam keberkatan dan kerahmatanNya.. InsyaAllah :)

4 comments:

muhamad hanif said...

oh.

Mohd Khairul Kamaruddin said...

nak tanya,trafik blog jd meningkat tu penting k? klu penting sbab apa yea?

to'wan said...

>> mohd khairul kamaruddin: ya, ia penting.. Dengan meningkatnya trafik, peratusan utk mendapatkan pembaca dan pengikut di blog akan semakin tinggi.. Blog juga akan mudah dijumpai bila ditaip dgn mana2 kata kunci seperti di google dan lain2... Berkongsi berdasarkan pengalaman.. ;)

KuBi said...

tahniah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...