Sunday, October 23, 2011

Biasa Atau Luar Biasa..??

Assalamu'alaikum dan selamat sejahtera kepada semua yang membaca..

Alhamdulillah setelah lebih kurang 8 jam perjalanan, akhirnya kaki ini menjejak bumi Perlis semula.. Badan tetap terasa letih, walau bukan aku yang memandu bas tadi.. Huhu (~.~)

Ceritaku kali ini..

Tadi, lama aku memerhatikan pemandu bas yang aku naiki.. Dari segi penampilan rambut dan pakaian, memang nampak macam lelaki.. Tapi bila terdengar dia berbual dengan kawan pemandunya, terasa macam wanitalah pula dia ni.. Abaikan saja, mungkin hanya sekadar perasaanku semata..

Setelah bas memulakan kembali perjalanan setelah berhenti berehat, aku pula memulakan perlayaran imanku (tidur).. Lebih kurang pukul 4 petang, aku terjaga bila bas berhenti untuk menurunkan penumpang di stesyen bas Shahab Perdana, Alor Setar..

Sah.. Memang pemandu bas itu perempuan, macam manalah aku boleh tak perasan kat bahagian tu tadi.. Kalau dah namanya perempuan, kecil atau besar memang akan perasan punyalah bonjolan itu..

Bonjolan apa..??

Pakat fikir sendirlah.. Kalau tak sebut pun, masing-masing aku kira sudah dapat mengagak benda yang ku maksudkan itu..


Biasa atau luar biasa..??

Bagi aku BIASA saja bila wanita menjadi pemandu pengangkutan awam kerana sebelum daripada ini sudah beberapa kali aku berjumpa dengan mereka yang seperti ini.. Cuma bezanya mereka itu tetap berpakaian macam seorang wanita sedang pemandu bas ini berpakaian macam seorang lelaki.. Gaya bercakap pun dah memang macam seorang lelaki.. Wah, LUAR BIASA sungguh..

Hati kecilku berkata,

"Bukan aku hendak menghina kamu, apatah lagi mencaci dirimu.. Cuma aku doakan satu hari nanti, kamu akan kembali kepada fitrah; fitrah suci anugerah istimewa Ilahi yang namanya WANITA.."
  

3 comments:

YNA said...

byk kali dah jumpa yg mcm nie :(

EJA said...

bonjolan yg benjol ke towan..bukan luar biasa tapi perkara biasa dah towan :)

! AzzaAzman @ Chempaka Sari ! said...

akak kawan saya pun jenis itu. Siap ada GIRLFRIEND lagi. Astagfirullah....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...