Friday, October 7, 2011

Ustaz3x.. ATM Kat Mana..??

Assalamu'alaikum dan selamat sejahtera kepada yang membaca..

Ini semalam punya cerita..

Lepas ambil budak-budak PMR dari pusat peperiksaan, dalam perjalanan pulang kami singgah kat sebuah bandar ( dirahsiakan namanya ) .. Lepas turunkan budak-budak kat sebuah pusat BELI & BELAH, aku terus parking kenderaan dan mencari gerai makan.. Lapar siot...

Sedang menikmati koteow goreng, tiba-tiba...

"Ustaz.. Ustaz.. Ustaz.. ATM kat mana..??" bergegar kawasan gerai makan tu dengan suara beberapa orang anak murid yang menyerbu meja makanku.

Aiyoo, macam mana diorang boleh jumpa port aku ni..?? Ingatkan dah selamat tadi (ini kes takut kena belanja anak murid la) Hehe...

"Straight jer sampai hujung bangunan ni.." sambil jariku menunjukkan arah..

Lepas diorang tinggalkan aku bersendirian kat meja makan, baru aku perasan banyak mata di sekeliling dok perati aku.. Dalam hati, "Apa pandang-pandang, tak pernah tengok USTAZ KACAK ka..??" Alahai, perasan betoi aku ni..

Mungkin penampilanku ketika itu yang menyebabkan mereka sekeliling sedikit tercengang bilamana tiba-tiba ada yang memanggilku ustaz.. Walau aku rasakan time tu, aku pakai biasa-biasa saja; tak kasual & tak formal sangat..  :)

Catatan Penulis :

Seorang ustazku berpesan,

"Jangan kita nilai seseorang itu daripada zahirnya selagimana kita tidak melihat tanda kefasikan padanya iaitu berterusan di dalam DOSA KECIL dan bercita-cita untuk melakukan DOSA BESAR . Kita tidak akan tahu samada seseorang itu berilmu atau jahil sehinggalah dia menuturkan kata..".

2 comments:

! AzzaAzman @ Chempaka Sari ! said...

ustaz kacak ni jadi pilihan ramai tau.. hati2.. hehehe

to'wan said...

2 khusus utk ustaz kacak.. saya bukan dlm kategori tu..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...