Friday, March 11, 2011

Kedai Minyak Wangi...

Salamullahi'alaikum...

Petang kelmarin temankan kawan ke sebuah kedai minyak wangi. Nak beli 'perfume' katanya. Pendek cerita akhirnya dia beli sebotol minyak wangi dengan harga 8000 Riyal Yaman (RM115).

Sambil dok tunggu kawan aku tu buat bayaran, mataku ligat memerhatikan keadaan di dalam kedai itu. Ada dua benda yang menarik minatku kat dalam kedai tu.

Pertama: Kulit-kulit kayu di dalam balang pada satu sudut kedai itu.

Kedua : Botol-botol berisi cairan putih di satu sudut yang lain.

Pasal 'excited' sangat nak tahu apakan gerangan benda-benda tu, aku pun mintalah penjelasan daripada salah seorang pekerja kat situ.

Ringkas cerita..

Untuk soalan yang pertama, yang dalam balang tu kulit kayu geharu (diimport dari Malaysia). Ni pekerja tu yang bagi tahu, bukan aku pandai-pandai buat fakta sendiri. Manakala cairan putih dalam botol itu pula, kandungannya adalah alkohol. Selepas mendapatkan penerangan daripada pekerja itu, aku hanya tersenyum manis kepadanya. Memang senyuman aku manis pun pasal aku ni berlesung pipit. Hahaha... Sedang dalam kepala otak ni tiba-tiba terfikir nak buat satu eksperimen @ ujikaji bila-bila aku 'free' nanti..

Nak tahu apa jenis eksperimen aku nak buat tu..?? Nanti-nantilah, bila dah berjaya ujikajiku tu nanti, baru boleh kongsikan dengan semua.. Kalau kongsikan sakarang, tak berjaya nanti naya saja aku kena gelak.. Hehe...

Mesti ramai tertanya-tanya, dah alang-alang teman kawan pi kedai minyak wangi tak kan aku tak angkat sebotol kot..??

Kalau pakat nak tahu, kat rumah dah banyak pun koleksi minyak wangi aku... Ni pun tak habis-habis lagi guna.. Jadi buat apa nak membazirkan..?? Tak baik jadi kawan syaitan...

Jenama apa aku pakai..??

Erm... Aku punya minyak wangi tak dak 'brand' pun.. Tak sampai RM10 pun sebotol dengan isipadu 3ml..

Nak tengok koleksi minyak wangi aku tu..??


Inilah sebahagiannya..
walau murah, tapi lama juga tahan baunya ni..

P/S : Entri ni ada sambungannya lagi, esok-esoklah aku sambung lagi...

***

2 comments:

afsal_8281 said...

salam...
sama la kita walopun da keja tp minyak wangi rega <> RM10 ja
bukan kedekut ye... hihi

to'wan said...

wassalam.. sebenarnya harga tak penting, janji kita yang pakai ni puas... ada org rasa puas bila boleh guna perfume hrga smpi beratus, tapi ada org hrga rm10 pn dah ok...xgitu saudara..??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...