Saturday, October 8, 2011

Maaf, Aku Tak Suka Ustazah Pilihan..

Assalamu'alaikum dan selamat sejahtera kepada semua yang membaca..

Semalam berkesempatan menonton rancangan Ustazah Pilihan di Astro Oasis.. Dan entri ini sebagai respon peribadiku terhadap rancangan itu..

Jujurnya.. Maaf, aku tak suka ustazah pilihan.. Bukan anti rancangan-rancangan bercorak keagamaan, cuma kurang berkenan dengan cara pengelolaannya..

Pertama, perlukah ustazah-ustazah pilihan itu tampil sedemikian rupa (bergincu dan berpembayang mata)..?? Ini rancangan nak tonjolkan pengetahuan Islam atau nak tonjolkan kecantikan wanita Islam..??

Kedua, bukankah suara wanita itu aurat..?? Walau hanya mengalunkan bacaan ayat Al-Quran, tetap menjadi benda yang salah dan berdosa bilamana mengasikkan (menimbulkan syawat) lelaki yang mendengar...

Ketiga, 10 minit sebelum rancangan bermula telah dipertontonkan aktiviti-aktiviti seharian para ustazah pilihan.. Motifnya..?? Lu fikirlah sendiri..

Dan kat bawah pula, petikan kata-kata daripada beberapa orang tokoh agama.. Boleh KLIK untuk tumbesaran...



Gambar Sedut : SINI

Kata-kata mereka mungkin telah memperjelaskan lagi ketidaksukaanku itu.. Jadi tidak perlu aku memperjelaskan dengan panjang lebar lagi.. :)

Dan sebagai penutup entri, aku petikkan kata-kata Abdullah Azzam kepada ibunya dalam dialog Ketika Cinta Bertasbih, "Maaf bu, saya tidak bersedia isteri saya bakal menjadi tontonan jutaan mata lelaki di layar..".

1 comment:

Nurul said...

sy stuju dgn pndapat ni..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
PaidVerts