Saturday, March 12, 2011

Universiti Aku Ditutup Hari Ini..

Assalamu'laikum..

Patutnya hari ini minggu ke3 pengajian bagi semester ke2. Tetapi universiti tempatku belajar terpaksa ditutup selama 3 hari dek keadaan demontrasi yang semakin meruncing di Yaman termasuk berdekatan kawasan universiti. Dan jika demontrasi ini berlanjutan dengan meningkatnya korban nyawa dan mereka yang tercedera, penutupan universiti mungkin akan dilanjutkan lagi...

Terkini melalui berita tempatan, lebih 80 orang yang tercedera dan kini dirawat di hospital dengan baki 8 orang dilaporkan meninggal. Dan menurut cerita kawan-kawan yang tinggal berdekatan dengan kawasan demontrasi pula, tembak-menembak masih berlaku bermula waktu subuh tadi dan masih berlanjutan hingga ke waktu tengahari.

Jika keadaan kat sini bertambah buruk, kesemua rakyat Malaysia mungkin akan dipindahkan @ dihantar pulang sebagaimana dinyatakan pihak kedutaan Malaysia pada pertemuan baru-baru ni.

Tetapi dalam kepalaku kini cuma satu.

Kalau nak kena hantar balik pun, tunggulah bulan Jun nanti. Bagilah aku habis exam dulu. Best tu memang la best boleh balik free, tapi rasa rugi sangat nak tinggal pengajian..

Lagi satu masalah, kalau dah kena balik, entah ada duit @ tidak nak beli tiket nak mai sini semula kalau kerajaan tak mahu tanggung nanti..

Apa-apa pun doakanlah kesejahteraan dan keselamatan aku dengan semua rakyat Malaysia kat sini...

Jangan lupa doakan juga untuk rakyat Malaysia kat Jepun yang dilanda gempa bumi semalam..

Catatan penulis:

Sesungguhnya setiap sesuatu yang Allah aturkan itu terkandung hikmah tersendiri. Kadang-kadang kita rasa benda tu buruk, tapi hakikat disebaliknya adalah kebaikan. Kadang-kadang kita rasa benda tu baik, tapi hakikat disebaliknya pula adalah keburukan...

Wallahua'lam.

***

2 comments:

EJA said...

towan: kesian towan naa u all dah mcm mengalami keadaan yg sama dgn student kt mesir.. tabahkan hati dan selalu la berdoa pada allah S.W.T supaya di permudahkan semua urusan hambanya :)

Unknown said...

InsyaAllah mudah-mudahan Allah permudahkan segala urusan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
PaidVerts