Sunday, April 3, 2011

BLOG NI AKU RASA PATUT POPULAR LAA..

Salam dan selamat sejahtera semua.. Mudah-mudahan semua sihat dengan izinNya...

Hari ni aku join lagi segmen Ben Ashaari.. Segmen hari ni sebenarnya, lebih kepada kita sendiri nak promote blog orang lain.. Blog yang patut popular tapi kurang kepopularannya pada pandangan mata kita..

Cakap banyak tak mau.. Terus saja kepada segmen Ben ni..

Header tuan segmen..




Tajuk : BLOG NI AKU RASA PATUT POPULAR LAA..

5 blog yang korang rasa patut popular dan kenapa korang rasa blog tu patut popular..

Actually kalau Ben tak hadkan 5, nak saja aku letak lebih daripada tu.. Ok.. Kat bawah ni pilihan aku.. Semuanya blog kawan-kawan terpilih yang aku rasa patut popular..

1&2 Blog dua-beradik; kakak dan adik perempuan..

Relaks..Tenang..Simple..(sini)

My Life Is Great!!! (sini)

3 Blog kawan serumah sewa dan sebilikku.. Ini Blog Anak Kareem.. (sini)

4 Blog pengomen tegar kat blog aku.. DIARIKU CORETAN KU DI SINI (sini)

5 Blog sahabat di alam maya.. PENA CIKGU (sini)

Semua yang aku pilih kat atas ni pasal aku rasa korang pasti akan dapat output dan input berguna bila singgah kat blog mereka.. Tapi sayang, blog sebagus ini kurang pembacanya...

Pada pendapat korang , apa yang patut dilakukan untuk popularkan sesebuah blog itu ?

Promotelah kat mana-mana tempat yang boleh kalau nak blog popular.. Lepas tu pastikan entri-entri anda tu bagus.. Bila entri bagus, baru ramai orang yang akan mempopularkan blog anda tu.. Juga jangan kedekut trafik (ini Ben yang kata).. Dengan ini barulah blog anda akan popular...

Pentingkah populariti sesebuah blog dan kenapa ?

Ya.. bagi aku penting.. Bila blog popular apa-apa yang nak disampaikan lebih mudah dan cepat.. Cuba blog tu tak popular, tulisan yang bagus pun, tiada bermanfaat juga pasal tiada nak orang masuk baca...

Ok.. selesai sudah.. Sesiapa nak join boleh pi (sini)

***

5 comments:

EJA said...

towan: syuqran jazilan naa.. terharu eja towan..tula eja harap blog eja ni x popular pun x pa asalkan ada yg mai datang dan sudi baca serta berkongsi input entry eja utk org lain pun dah syukur alhamdulillah..towan pun pengomen tegar blog eja..tq na towan ukhwahfillah (^_^)

Unknown said...

>> eja :afwan.. majulah dunia blog untuk kebaikan ummah.. he :D

Syuk Ry said...

aden pnye blog lagsung x populer.. x ramai pon dtg bace..

Prince said...

bukan seng nk wat blog jadi feymes kan...
bnyk kna berusaha...
pe2 hal..sy doakan kite sume jadi feymes...:)
muahahaha..

Admin said...

Salam.
Uhh semua org suka popular .. tapi bila dah popular ni susah ooo .. bnyk musuh.

http://hasrulhassan.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
PaidVerts