Thursday, April 21, 2011

Loji Nuklear Atau Empangan Hidrolelektrik..??


Ni loji nuklear


Ni empangan hidroelektrik

Huhu.. Aku tak habaq pun memang pakat dah tau benda kat atas tu apa, bukan..??

Ok.. Ni ceritanya..

Tadi tengok berita kat tv.. Ada seorang pensyarah ni dok ulas tentang kelebihan loji nuklear sebagai penjana elektrik berbanding empangan hidroelektrik.. Dan ulasan dia tu berdasarkan beberapa sudut termasuk dari segi tempoh hayat serta kos pengurusan bagi kedua-dua jenis penjana ni..

Aku nak ulas balik kat pembaca apa yang dia kata tadi pun aku bukan faham sangat, jadi aku kongsi saja dengan anda bahan bacaan pdf yang ini..

Pengenalan Janakuasa Hidroelektrik (klik)..

Soalnya.. Berdasarkan penelitian serta pemerhatian anda sendiri sebagai rakyat Malaysia daripada susut posotif dan negatifnya, anda ingin loji nuklear @ empangan hidroeletrik sebagai penjana tenaga..??

Pepatah kata..

Alah membeli menang memakai...

Aku kata..

Biar menang membeli menang memakai..

Asal jangan, menang membeli alah memakai..

Juga jangan, alah membeli alah memakai..

Korang faham apa aku nak habaq..?? Aku pun tak faham juga sebenarnya hehe..

***

2 comments:

kAmi dAn mEreKa said...

macam tak perlu je kan loji tu, =)

syuxer said...

x perlu bina benda alah tuh..risiko tinggi..kan meletup nanti,nak lepak2 kat ner plak pasni?Malaysia bukannya power pun dalm bidang nuklear ni..x kan nak jadi hulk plak kan..sudut positif memang best,sudut negatif siksa sampai ke mati tanggung risiko macam2 la.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
PaidVerts