Monday, April 18, 2011

Gara-gara Perfume, Aku Hilang Deria Bau..??

Assalamu'laikum dan selamat sejahtera semua..

Sementara nak tunggu panggilan pi Yaman balik, aku sekarang dah mula bekerja.. Tentang pekerjaan aku sekarang ni, bersangkut-paut jugalah dengan bidang yang aku ambil kat Yaman tu.. Dan ni pun, aku curi-curi berblog kat dalam office.. Hukhuk

Awal pagi tadi, masuk saja dalam pejabat, seorang rakan menegurku..

"Amboi aih, harum semerbak pagi ni.. Tak pernah pun bau sewangi ni.." kata rakanku itu.

"Apa yang wangi..??" soalku kembali.

"Minyak wangi yang hang pakai tu.." jawabnya ringkas.

Erm... Kebetulan pagi ni aku pakai perfume a.k.a minyak wangi a.k.a attar jenama KASTURI PENGANTIN ke pejabat.. Selalu jenis-jenis lain yang menjadi pilihanku setiap hari ke pejabat, tapi hari ni saja nak ubah selera.. Tak tau pula bau ni orang pakat suka.. Sesuai la dengan namanya pengantin, bukan..??


Ni gambar hiasan saja, minyak wangi tu tak boleh upload
pasal aku tertinggal kat rumah..

Cumanya.. Yang aku perasan tadi, kawan aku cakap masa aku masuk tadi, satu bilik berbau dengan aroma minyak wangi kasturi pengantin tu, sedang aku tuan yang pakai ni pula, bau gitu-gitu saja..

Tiba-tiba aku terfikir, adakah deria bauku semakin kurang dari hari ke sehari dek saban hari dok mencium aroma minyak wangi yang pelbagai..?? Kasihan kat aku bukan, minyak aku pakai orang lain yang bau wanginya...

Dan kepada sesiapa yang belajar perubatan @ ilmu kimia, tolong habaq kata aku sat,

Adakah deria bau kita terhadap sesuatu benda tu boleh berkurangan bila kita mencium benda itu saban hari..??

Dan ada tidak penyelesaian untuk masalah ni..??

Tolong bantu ya, tak sanggup kerana gara-gara minyak wangi sebotol aku hilang nikmat deria bau.. Huhu

Baca juga :

Kedai Minyak Wangi...
Kedai Minyak Wangi Vol2...

***

3 comments:

EJA said...

salam towan dah kerja..alhamdulillah.. la awat x bau towan.. hidung towan tersumbat kot..cuba try p klinik cek..bahaya tau klu hilang deria bau..takut2 nk kena resdung..tp kdg2 mmg klu kita pakai myk wangi x bau apa tp kwn kt sebelah mcm nak pengsan bau myk wangi kita..hehhe

to'wan said...

>> eja : erm tu ka..?? napa erk orang bau kuat, kita bau biasa2 saja..?? habaq sebab sat... :P

Fauzie Jasmani said...

Singgah gegar sini..salam kenal..nak follow boleh?

Latest Entry : Jom ExChange Link dengan Blog UpProfits!

and : Bagaimana jika dunia ini tiada internet?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...